Saya

Foto saya
SEMOGA SEDIKIT SEBANYAK DAPAT KITA JADIKAN ILMU WALAUPUN HANYA SEDIKIT.. KATA SEORANG ULAMAK "SEMAKIN KITA MENDALAMI ILMU SEMAKIN KITA TAHU YANG KITA SEBELUM INI ADALAH BODOH..

Khamis, 5 Januari 2012

Kisah Aiman..

Assalamualaikum..

Pada suatu hari, Aiman tugas sebagai seorang pengawas di sekolah. Pada minggu ke tiga dia bertugas di blok, pada hari ke dua persekolahan dia terlihat sekumpulan pelajar menghisap rokok di belakang blok lalu dia pergi ke tempat itu berpesan kepada kawanya agar mereka tidak merokok, sekumpulan pelajar itu tertawakanya lalu tersenyum Aiman lantas mengambil nama setiapa pelajar yang ada di situ. Ada seorang sahabat yang masih memegang rokok yang masih berbara lalu Aiman menampar tangan seorang sahabat yang memegang batang rokok yang berbara tersebut, lalu diambil Aiman batang rokok membara yang terjatuh. Terdiam sekumpulan pelajar tersebut dengan muka yang terkejut. Tiba-tiba lintas seekor kucing yang sering berada di kantin tapi kali ini kucing tersebut berada di belakang blok lalu Aiman mengankat kucing tersebut. Aiman yang memegang rokok yang berbara tersebut lalu dimasukan ke dalam mulut kucing. Aiman adakah kamu kesian jika kucing ini menghisap rokok? jawab mereka tentulah tidak sangup melihatnya. Balas Aiman begitu juga aku. Bukan niat aku untuk samakan kucing dengan kamu. Tapi kali sikap ikhsan aku terhadap kamu itu yang aku terpaksa berbuat sedemikian kerana tidak sanggup melihat sahabat persepejuangan rosak dengan rokok. Selepas sahaja peristiwa itu dan sehingga hari terakhir persekolahan Aiman tidak lagi kelihatan mereka menghisap rokok di sekolah tapi yang Aiman risaukan ke mana kucing tersebut menghilang adakah kucing telah....?

Ambil jernih buang yang keruh.. insya'allah Allah akan memudahkan setiap perbuatan yang kita lakukan kita kena yakin dengan kekuasaan Allah, Wallahualam.. Cerita ini tidak ada kaitan dengan sesiapapun cuma meminjam nama dari sahabat bernama Aiman..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan