Saya

Foto saya
SEMOGA SEDIKIT SEBANYAK DAPAT KITA JADIKAN ILMU WALAUPUN HANYA SEDIKIT.. KATA SEORANG ULAMAK "SEMAKIN KITA MENDALAMI ILMU SEMAKIN KITA TAHU YANG KITA SEBELUM INI ADALAH BODOH..

Khamis, 15 Disember 2011

Cuti sekolah yang terakhir..

Assalamualaikum..

nak cerita sikit ni boleh..? x yah jawab pun x pa.. klu boring maaf la..
dalam cuti ni penuh dengan nikmat yang belum pernah aden dapat.. korang x kan tahu apa jap agi aden citer.. bermula cuti aden pikir mak ayah aden nak pergi bercuti.. tengok-tengok abang aden ada STPM x jugak aden bercuti.. duit yang kerajaan bagi tu abis didagangkan, beli apa sangat buku kimia untuk tahun depan dan file nak letak kertas.. untung la juga boleh buat persiapan sikit untuk sekolah.. tapi yang aden serabut BI hingga sekarang x juga maju.. tahun depan kena bayak usaha la.. ni yang x best ni.. tiba tiba dah kena belajar sungguh-sungguh.. x pa x lama dah.. cita cita sekarang ni nak jadi yang terbaik dari abang-abang x kira la apa pun janji dapat berjauhan x la bertengkar sangat.. walaupun aden tahu aden bayak kurangnya so terpaksa la usaha keras sikit.. semperna cuti yang terakhir bayak yang mengejutkan kawan yang dulunya gaduh kini dah ok.. dulunya kesepian kini dah tidak.. berita yang terbaru ada sahabat seperjuangan meninggal Allah hai.. engkau lebih mengetahui dari segalanya.. kata orang dia ada ketumbuhan kat otak.. umur dia 15 sian dia baru nak amik keputusan.. Al-fatihah untuknya.. kita x minta semua itu munkin Allah lebih menyangi dia.. kita tinggalkan dia aden nak cita pasal aktiviti aden.. kadang-kala aden gi ikut kawn gi main futsal, babminton, main bola la yang pasti semuanya menang.. haha harus la.. x tipu kecuali fifa online 2.. kalah sebab kehilangan seorang pemain yang sungguh hebat pada aden iaitu Belleti.. pastu terus tertekan..
dan kalah 6 perlawanan daripada 9 perlawanan.. siankan.. malam gehana lak fuh macam mimpi..
bulan x bercahaya tetapi ada bintang.. maklum la sekarang ni aden dok kat kampung.. apa sangat aktiviti yang ada.. aden guna teleskop untuk tengok bulan bila tengok cantik jugak pastu nak cari la bekas Nabi Muhammad SWA belah bulan tp x jumpa pun mungkin x kuat dia punya zoom kut.. x kisah lah.. takut la pulak bila tengok keagungan Allah.. aktiviti sekarang cuma online ja dan update benda yang baik kata kawan aden kat tution tu.. nak tahu apa dia kata x..? Kita tulis benda- benda baik..tak semestinya kita baik.. tapi sekurang kurangnya kita tak tulis benda-benda tak baik kan..? x kisah la apapun janji saham kita di akhirat sana mampu membawa kita ke syurga insya'allah.. Rasulullah bermimpi di dalam mimpinya baginda melihat golongan manusia berwajah dua yakni separuh hitam dan selebih lagi putih (golongan manusia ini tidak tinggal pekara wajib ini seperti solat, zakat, dan berpuasa.. tetapi golongan ini juga berzina, merompak jika dia berhaka kepada kedua ibu bapanya dia tidak tergolong dalam golongan ini.. sebab kunci syurga ada di bawah tapak kaki ibu ).. lalu diperintahkan golongan ini mandi di sebatang sungai.. setelah selesai mereka mandi, akhirnya yang hitam itu terpadam seolah-olah kekotoran yang melekat di badan (segala perbuatan jahatnya yakni dosa akan terpadam) dan diperintahkan golongan ini pergi menyusuri sungai dan menikmati mahligai syurga..

sekian sahaja cirita aden insya'allah aden cuba untuk update lebih bayak insya'allah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan