Saya

Foto saya
SEMOGA SEDIKIT SEBANYAK DAPAT KITA JADIKAN ILMU WALAUPUN HANYA SEDIKIT.. KATA SEORANG ULAMAK "SEMAKIN KITA MENDALAMI ILMU SEMAKIN KITA TAHU YANG KITA SEBELUM INI ADALAH BODOH..

Khamis, 14 April 2011

kisah silam..

Semasa aku darjah 5 sekitar tahun 2006..

Di sekolah rendah aku sering kena buli dengan rakan sekelas..
Sekarang ini aku masih berjumpa mereka..
Mereka ini dulunya nakal..
tetapi sekarang dah jadi baik..
Antaranya Awi, Asmar, Ayen, Saiful, Syauqie dan ramai lagi..
mana nak ingat kesemuanya..

Masa itu,
semuanya takut pada sorang cikgu ini..
nama dia Encik Nasis..
dia mengajar Math..
masa dia mengajar aku x pernah putus asa..
walaupun garang dia ajar seronok..

Masa aku kat kafa ada budak darjah empat..
sekolah sama juga dengan saya..
budak itu sukakan aku..
tapi sekarang ini dah x jumpa dah..
harap-harap dia boleh maafkan aku..
Aku, Fatin dan Ama nak bagi dia x sukakan aku..
sebenarnya aku suka dekat Ama pada waktu itu..

sekarang masih berkomunikasi dengan Ama..
tapi aku tidak mengharap dia sangat..

kalau nak di ceritakan hmm..
tidak larat aku nak menulis..
hmm..

kalau dipikirkan semula bodohnya aku pada waktu itu..
tapi nak buat macam mana akal aku pun tidak matang lagi..

cinta monyek katakan..
nak buat macam mana dah lumrah..
hmm..

tapi sekarang haha..
nafsu mengelegak..
iman menjadi pendiding..
dari berlakunya maksiat..

insya'allah jika ia takdir untuk aku..
aku terima..
tertapi doa akan mengbah segalanya..

tetapi Allah maha mengetahui..
segala yang terjadi di langit mahu pun di bumi..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan