Saya

Foto saya
SEMOGA SEDIKIT SEBANYAK DAPAT KITA JADIKAN ILMU WALAUPUN HANYA SEDIKIT.. KATA SEORANG ULAMAK "SEMAKIN KITA MENDALAMI ILMU SEMAKIN KITA TAHU YANG KITA SEBELUM INI ADALAH BODOH..

Ahad, 20 Mac 2011

mengharapkan kasih..

Sudah lama aku menyimpan perasaan ini..
Aku hanya mengharapkan sayang kepada seseorang,
namun apa yang aku dapat adalah hanya sekeping hati yang terluka..
yang muncul dalam hatiku..
entah kemana letaknya kasih sayang pada waktu dulu..


Mana tidaknya, sudah beberapa tahun kupendamkan perasaan ini..
setiap kekuranganku mesti ada orang yang mempersendakan..
apa kan daya , aku lebih rela berdiam daripada melepaskat geram kepada orang itu..
munkin itu yang lebih baik bagi saya..
tetapi sesekali tahap kesabaranku sudah tiada..
nafsu menguasai jiwaku..

sedih seketika,
namun aku teguh dan terus ceria..
ceria..
happy je..
aku suka menggembirakan kawanku..
sesekali aku memperlecekan diri ku sendiri..
untuk meriakan hati seseorang..
walaupun muka ku tidak secantik bahasa..
tetapi perasaan hati ku secantik ..??
siapa yang tahu..

kemarin, hari lahirku..
aku hanya mengharapkan pemerhatian..
aku tak memberi tahu sesiapa pun malah aku ubah tarikh yang ada di laman sosial..
aku hanya ingin mengetahui adakah orang mengambil berat tentangku..
aku hanya mengharapkan seseorang mengucapkan selamat hari lahir..
tetapi orang aku harapkan itu..
munkin terlupa..
hanya itu yang aku harap daripada dia..
tetapi ada pula rakan yang mengetahuinya..

aku tanya dari mana kamu mengetahuinya..?
tetapi dia merasiakannya..

tidak kisahlah..
tetapi aku hanya mampu berterima kasih..
selepas sahaja solat makrib..
aku terus tertidur diulit mimpi.

malam itu aku terjaga..
isyak belum solat lagi..

lihat bertapa nilainya Allah pada waktu sebegitu..
hanya Allah yang dapat memberi kekuatan kepadaku..
ku sedar Allah masih mengasihiku..
adakah dia yang buatkan aku terjaga..

sesudah myempurnakan solat..
aku terus ceria dengan korang semua..
geng blogger yang cool kan..
korang lagi best aku rasa .

selamat pagi..
jikalau sedang makan - selamat besarapan
sedap hari ini ye !
permulaan umurku mencapai 16 tahun..
semoga dakwah ini tidak diabaikan oleh ku..
insya'allah..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan